Webblog van Projectgroep Awesome, JCM-D05B, groep 6, week 2
Deze week zijn we aan de slag gegaan met de weekopdracht van Onze Mix.
De weekopdracht van Onze Mix omvatte het onderzoeken van informatie over de organisatie, By the Grape, via gegeven bronnen. Wij hebben op MintNL en in LexisNexis veel informatie gevonden over de organisatie, de rechtsvorm en artikelen waar de organisatie wordt besproken. Deze gevonden informatie staat allemaal beschreven in de weekopdracht.
Merkelementen By The Grape
Onderzoek naar By The Grape heeft ons informatie verschaft over de manier waarop zij zichzelf als bedrijf presenteren naar de consument toe. Onder deze merkelementen worden de volgende onderdelen begrepen:
Merkelementen By The Grape
Onderzoek naar By The Grape heeft ons informatie verschaft over de manier waarop zij zichzelf als bedrijf presenteren naar de consument toe. Onder deze merkelementen worden de volgende onderdelen begrepen:
- Huisstijl van het bedrijf
- Magenta kleurgebruik
- Symbolisch logo is een wijnfles
- Website is opgebouwd in dezelfde stijl
- Merknamen / domeinnamen
- Alle geregistreerde namen komen overeen en bevatten relevantie
- Verpakkingen / etiketten
- Wijnflessen bevatten etiketten kijkend naar het merk wijn
- Eigen wijnen van het bedrijf bevatten eigen etiketten met het logo
- In samenwerking met wijnhuizen bevatten de verpakkingen een neutrale uitstraling
- Verpakkingen van eigen merk wijnen bevatten wel de huisstijl
- Wijnpakketten worden samengesteld in een witte doos met het By The Grape logo erop
We hebben onderzoek gedaan naar de concurrentie van de organisatie, zowel in de stad, de omgeving als online. Deze concurrenten hebben wij gevisualiseerd in deze mindmap:
Naast de concurrentie bevat de weekopdracht de positionering van de organisatie en het groepeerschema.
Dit is ons groepeerschema:
Door deze opdrachten hebben we een beter beeld gekregen over de positie, concurrentie en omgeving van By the Grape.
Ons 'product' op 3 niveaus:
1.
Wat is
het kernproduct?
Genot
bieden aan de consument, een sfeer maker.
2.
Wat is
het tastbare product?
De
flessen wijn, de wijnen van een hoge klasse.
3.
Wat is
het uitgebreid product?
Erg hoge
klant gerichtheid, veel kennis van zaken.
Bestellen
via internet, en thuisbezorging.
Er word
een ervaring gecreƫerd rondom de
wijn.
Ook hebben we de aankoopmotivatie's geanalyseerd:
Negatieve motivatie:
Problem
avoidance: Men koopt een fles wijn om bijvoorbeeld ‘s avonds te nuttige tijdens
en/of na het eten. Dat er een lekker wijntje in huis is, heeft een positieve invloed op de gezelligheid.
Normal
depletion: De
wijn wordt gekocht om de voorraad te behouden/aan te vullen.
Positieve
motivatie:
Sensory
gratification: De
wijn wordt gekocht voor genot, niet om te overleven.
Intellectual
stimulations: Nieuwe
wijnen proberen is iets wat mensen trekt, de consument komt tevens naar By the Grape vanwege de vele verschillende wijnen en variaties.
·
Groot arrangement
·
Specialiteit
·
Betrokkenheid
·
Prijskwaliteit verhouding
·
Service
1. Alle wijnen zijn van kleine wijnboeren zonder tussenpersoon, dit
betekent biologisch en fair-trade wijnen voor een eerlijke prijs.
2. By the Grape heeft niet alleen een groot arrangement aan wijnen, maar ze kunnen deze ook nog eens samenstellen in een pakket naar uw wensen. Uiteraard
kan dit pakket thuis bezorgd worden.
3. By the Grape wil haar klanten een algehele ervaring laten beleven, niet om zomaar een
fles wijn te kopen.
4. De medewerkers van By the Grape staan altijd klaar om u advies en tips over de wijnen te geven. Ook via onze website en nieuwsbrief proberen zij u voldoende
informatie en kennis over onze producten te bieden.
5. Bij By the Grape kunt u niet alleen de wijn kopen, maar ook beleven.
Doormiddel van workshops en proeverijen laten ze u met andere ogen naar de verschillende wijnen kijken.
Meesterplanning week 2:
Meesterplanning week 2:
De opdracht hadden we onderverdeeld over de projectgroep waarbij een ieder zijn taak moest afronden. Omdat de meerderheid van onze projectgroep geveld was wegens ziekte, heeft de opdracht wat meer moeite gekost. De inplanopdracht is ook door de projectgroep behandeld. De afspraken die gemaakt zijn in de samenwerkingsovereenkomst zijn door de meerderheid nageleefd, al moet er nog wat concreet worden afgesproken over afwezigheid. Jay-Eliza is de hele week afwezig geweest.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten