vrijdag 29 november 2013

Projectgroep Awesome Week 3

Webblog van Projectgroep Awesome, JCM-D05B, groep 6, week 3

Hoooi lieve lezers!

Allereerst belangrijk nieuws: Jay-Eliza heeft na haar reeds lange afwezigheid ervoor gekozen om te stoppen met de opleiding en uit Communicatiebureau Awesome te stappen. Het goede nieuws is dat Ieke, Lara en Pepijn weer helemaal vitaal zijn en dus kunnen wij weer op volle sterkte draaien. Deze week zijn we aan de slag gegaan met de weekopdracht van Onze Mix Week 3.

De taken zijn deze week weer verdeeld. De verdeling van de rollen kan worden gevonden in de volgende afbeelding van de meester-planning:


Meester-planning week 3

De opdracht bevatte de volgende onderdelen:
  1. Middelenschouw
  2. De huidige mix: positioneringsstatements
  3. Doelgroepscan
  4. Formuleeropdracht
Deze opdrachten zijn onderverdeeld over de projectgroep. De middelenschouw is de doorlopende opdracht van het foto's maken, voor deze week zijn dit foto's van productpresentaties. De huidige mix is een vervolg op de opdracht van positionering uit week 2. De doelgroepscan heeft als doel om onze doelgroep specifiek te bepalen voor het bedrijf. Hiervoor maken we een middel-doelketen en zoeken we informatie op over de doelgroep. Kenmerken van deze doelgroep zijn vermeld in de weekopdracht. Onderstaande afbeeldingen zijn een van de middel-doelketens en het moodboard.


Middel-doelketen


Moodboard


De vijf vragen 




  • Welke media passen bij deze doelgroep?
  • Welke associaties wil je bevorderen bij deze doelgroep?
  • Welke beelden passen daarbij?
  • Welke tone of voice past daarbij?
  • Welke boodschappen werken bij deze doelgroep?
  • antwoorden
    Welke media passen bij deze doelgroep?
    Bij deze doelgroep passen socialmedia zoals facebook, linkedin en whatsapp. Ze lezen veelal 
    online (apps) het nieuws, bijvoorbeeld op NU. Traditionele tv wordt niet veel gebruikt maar 
    wel van steamingmedia zoals Netflix en uitzendinggemist.

    Welke associaties wil je bevorderen bij deze doelgroep?
    De belangrijkste associatie die we willen oproepen is die van het genieten. Het kopen van 
    een product waarbij geen schade aan de wereld is toegebracht, waarvan je dus met een 
    goed gevoel kan genieten. Ook is het belangrijk dat je waar voor je geld krijgt, het mag best 
    wat meer kosten dan de supermarkt maar moet dus wel bijzonderder, lekker en ecologisch 
    verantwoord zijn. Ook is de beleving er belangrijk bij, dus een verhaal, het liefst persoonlijk, 
    rondom de wijn.

    Welke beelden passen daarbij?
    Hier passen beelden bij die plezier en kleur uitstralen maar ook professionaliteit. Hoewel er 
    een zekere exclusieve uitstraling moet zijn mag het ook niet ontoegankelijk worden. 

    Welke tone of voice past daarbij?
    De toon mag niet kinderlijk of te eenvoudig zijn, maar moet ook niet vol jargon voor vinologen 
    staan. Het moet informatief zijn maar ook fun.

    Welke boodschappen werken bij deze doelgroep?
    Gemaakt met oog voor het milieu, een eerlijke prijs voor de boer. De prijs is sowieso eerlijk, 
    ook voor de klant. Je koopt een bijzondere wijn, die niet overal te koop is maar wel goed 
    aangeschreven staat. De kennis wordt zowel in de winkel als online gedeeld. Het is naast 
    fysiek ook online mogelijk om contact te hebben. Veel van de wijnen zijn al in de prijzen 
    gevallen waardoor je zeker weet dat het lekker is, je mag in de winkel proeven voordat je 
    koopt. De gezelligheid kan worden benadrukt door de vormgeving en toegankelijkheid van 
    het personeel.


    Groepeerschema
    De Smart afspraken 
    middelenschouw
    specifiek: de pinterest borden moeten aangevuld zijn tot het onderdeel websites.
    Meetbaar  185 foto's 
    Acceptabel: ja
    realistisch: ja
    tijdgebonden : eind van week 3 

    meestersplanning 
    Specifiek: de meestersplanning moet zijn bijgewerkt. 
    Meetbaar: kan gecheckt worden in het schema 
    Acceptabel:ja
    Realistisch:ja 
    Tijdgebonden: voor eerste bespreking


    positioneringsstatements
    Specifiek:de weekopdrachten worden afgemaakt en op Googledrive gezet 
    Meetbaar: in Google drive bij week 3 de opdrachten geĆ¼pload 
    Acceptabel: ja
    Realistisch: ja
    Tijdgebonden: eind van week 3 




    Geen opmerkingen:

    Een reactie posten