Hoooi lieve lezers!
Allereerst belangrijk nieuws: Jay-Eliza heeft na haar reeds lange afwezigheid ervoor gekozen om te stoppen met de opleiding en uit Communicatiebureau Awesome te stappen. Het goede nieuws is dat Ieke, Lara en Pepijn weer helemaal vitaal zijn en dus kunnen wij weer op volle sterkte draaien. Deze week zijn we aan de slag gegaan met de weekopdracht van Onze Mix Week 3.
De taken zijn deze week weer verdeeld. De verdeling van de rollen kan worden gevonden in de volgende afbeelding van de meester-planning:
Meester-planning week 3 |
De opdracht bevatte de volgende onderdelen:
- Middelenschouw
- De huidige mix: positioneringsstatements
- Doelgroepscan
- Formuleeropdracht
Middel-doelketen |
Moodboard |
De vijf vragen
antwoorden
Welke media passen bij deze doelgroep?
Bij deze doelgroep passen socialmedia zoals facebook, linkedin en whatsapp. Ze lezen veelal
online (apps) het nieuws, bijvoorbeeld op NU. Traditionele tv wordt niet veel gebruikt maar
wel van steamingmedia zoals Netflix en uitzendinggemist.
Welke associaties wil je bevorderen bij deze doelgroep?
De belangrijkste associatie die we willen oproepen is die van het genieten. Het kopen van
een product waarbij geen schade aan de wereld is toegebracht, waarvan je dus met een
goed gevoel kan genieten. Ook is het belangrijk dat je waar voor je geld krijgt, het mag best
wat meer kosten dan de supermarkt maar moet dus wel bijzonderder, lekker en ecologisch
verantwoord zijn. Ook is de beleving er belangrijk bij, dus een verhaal, het liefst persoonlijk,
rondom de wijn.
Welke beelden passen daarbij?
Hier passen beelden bij die plezier en kleur uitstralen maar ook professionaliteit. Hoewel er
een zekere exclusieve uitstraling moet zijn mag het ook niet ontoegankelijk worden.
Welke tone of voice past daarbij?
De toon mag niet kinderlijk of te eenvoudig zijn, maar moet ook niet vol jargon voor vinologen
staan. Het moet informatief zijn maar ook fun.
Welke boodschappen werken bij deze doelgroep?
Gemaakt met oog voor het milieu, een eerlijke prijs voor de boer. De prijs is sowieso eerlijk,
ook voor de klant. Je koopt een bijzondere wijn, die niet overal te koop is maar wel goed
aangeschreven staat. De kennis wordt zowel in de winkel als online gedeeld. Het is naast
fysiek ook online mogelijk om contact te hebben. Veel van de wijnen zijn al in de prijzen
gevallen waardoor je zeker weet dat het lekker is, je mag in de winkel proeven voordat je
koopt. De gezelligheid kan worden benadrukt door de vormgeving en toegankelijkheid van
het personeel.
Groepeerschema |
De Smart afspraken
middelenschouw
specifiek: de pinterest borden moeten aangevuld zijn tot het onderdeel websites.
Meetbaar 185 foto's
Acceptabel: ja
realistisch: ja
tijdgebonden : eind van week 3
meestersplanning
Specifiek: de meestersplanning moet zijn bijgewerkt.
Meetbaar: kan gecheckt worden in het schema
Acceptabel:ja
Realistisch:ja
Tijdgebonden: voor eerste bespreking
positioneringsstatements
Specifiek:de weekopdrachten worden afgemaakt en op Googledrive gezet Meetbaar: in Google drive bij week 3 de opdrachten geĆ¼pload
Acceptabel: ja
Realistisch: ja
Tijdgebonden: eind van week 3
Geen opmerkingen:
Een reactie posten