dinsdag 21 januari 2014

Projectgroep Awesome Week 6

Hallo lieve lezers
Dit is alweer weekblog 6 

1. Deze week zijn er veel zaken geregeld: de flyer is gemaakt, de offerte is opgesteld, het draaiboek is gemaakt, een uitnodiging geschreven en natuurlijk de weekopdracht. Maar we hebben ook een QR-code gemaakt om op de flyer te plaatsen.

2. De link naar de pinterest borden voor de middelenschouw: http://www.pinterest.com/bureauawesome/

3. De mening van de ijkpersoon
Het is een heel leuk en modern concept dat Layar gebruik, het is echt heel gaaf! Het filmpje van Fleur won en die staat nu dus ook op de fles. Hoe gaaf is het dat je eigen filmpje aan honderden mensen wordt verkocht op een fles wijn. En de wedstrijd is een goede reden om weer eens gezellig met mijn vrienden een avondje te eten en te drinken. De avond waar we laatst naar toe zijn geweest met de bekendmaking van de winnaar was erg gezellig. We hebben heel veel lekkere en aparte wijnen geproefd. De demonstratie van Layar was ook leuk om te zien.

4. De interne en externe determinanten.
De interne:
De interne factoren zijn dat de consument het erg belangrijk vindt dat de wijnen die ze kopen biologisch zijn, en daarbij eerlijk verhandeld worden. Maar ook de prijs-kwaliteitsverhouding kan ook een grote factor zijn, een lekker wijntje voor niet al teveel geld. In de winkel is er de optie om de wijn te proeven voordat het gekocht word wat in veel winkels niet het geval is. Ook als de zaak dichtbij zit is het een makkelijkere keuze om er even langs te gaan. Via de webwinkel kan het ook besteld en thuisbezorgd worden.

De externe:
De externe factoren zijn dat vrienden het erg aanraden en dat ze er een ontzettend lekker wijntje vandaan gehaald hebben. Het uiterlijk van de zaak wordt natuurlijk ook als externe factor en aandachtstrekker gezien.


De middelen die we gebruiken zijn;
  • Flyers
  • Facebook
  • Evenement
  • Layar.
De doelgroep is bepaald tot mensen van 25 tot 35 jaar. Deze groep maakt gebruik van Facebook en smartphones. Door dit middel te gebruiken wordt deze groep snel en makkelijk bereikt. Layar kan makkelijk als app gedownload worden en door gebruik van deze moderne middelen geven we BTG een modern imago en zorgen we ervoor dat de winkel met de tijd mee gaat. De flyer is een hippe, frisse flyer die bij de stijl van BTG past.
Het event word in BTG zelf gegeven waardoor de stijl van het event grotendeels al bepaald is door de huisstijl van By The Grape. De middelen die we hierboven beschreven hebben worden ook uitgewerkt en staan in de begroting.

6. 
We hebben feedback van zowel Lukas Deknatel, Patrick van der Bogt en Ronald Voorn. Het eerste feedback moment was met Lukas, hij was zeer positief over het concept. Er waren een aantal aandachtspunten zoals bij de begroting. We zijn bij de begroting uitgegaan van winkelprijzen maar hebben daar de marge van aangepast. Dit hebben we met Jaap besproken en er ging 30% marge over.

Patrick heeft ons via de mail feedback gegeven daar werd duidelijk dat we bepaalde zaken anders moesten formuleren. De strategie die we gingen toepassen en het gehele concept  moesten beter worden uitgewerkt. Dit hebben we gedaan en naar Patrick toegestuurd. Vanwege de afwezigheid van Patrick hebben we geen reactie terug gekregen.

We hebben met Ronald Voorn een Skype-afspraak gehad betreffende ons concept. Hij was benieuwd hoe we aan het concept kwamen en hij vond het goed dat we een tweezijdige strategie gingen toepassen. Hij vertelde ons dat het idee om de video's te laten insturen niet ging werken omdat we het te ingewikkeld hadden gemaakt. Zijn advies luidde om het simpel te houden en geen ingewikkelde onderdelen toe te voegen. Over het algemeen vond hij het idee leuk en interessant. We hebben overwogen om het idee van de video's te schrappen maar vanwege de tijdsdruk, de feedback van docenten en Jaap Nutters hebben we toch besloten om het idee te behouden.

7. Zie punt 5 voor de middelen.
 
Offerte 

8. Redeneer schema's






                                             
 De smart afspraken 

Middelenschouw 
Specifiek: alle foto's staan op Pinterest met beschrijving/analyse. 
Meetbaar: 185 foto's 
Acceptabel: ja
Realistisch: ja 
Tijdgebonden: eind van week 6 

De weekopdrachten 
Specifiek: alle week opdrachten zijn af en staan in Googledrive 
Meetbaar: per week in Googledrive 
Acceptabel: ja 
Realistisch: ja 
Tijdgebonden: eind van week 6 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten